wu-button-small
   BANKOWOŚĆ ELEKTRONICZNA
/Bankowość elektroniczna
Bankowość elektroniczna2019-09-14T01:14:44+00:00
POMOC TECHNICZNA
61 859 88 20
Czynna całą dobę
kontakt
mTOKEN

od 18:00 do 8:00 oraz w dni wolne od pracy –możliwe jest TYLKO blokowanie i odblokowywanie dostępu do systemu oraz zastrzeganie środków dostępu

KLIENT DETALICZNY I FIRMOWY

Klient Detaliczny
Klient Firmowy

LOGOWANIE

Dokumentacja
systemu

PRZECZYTAJ

Przewodniki
video

OGLĄDAJ
Logowanie
Dokumentacja
Przewodniki
KLIENT KORPORACYJNY

Dokumentacja systemu
Sterownik czytnika

PRZECZYTAJ

Klient
Korporacyjny

Logowanie
Logowanie

Pamiętaj! Zawsze zanim przystąpisz do logowania sprawdź:

  1. Czy połączenie z Bankiem jest szyfrowane – na pasku statusu lub obok paska adresowego musi być widoczny symbol „zatrzaśniętej kłódki”. Brak „zatrzaśniętej kłódki” lub „kłódka przekreślona” oznacza, że mamy do czynienia z niebezpiecznym połączeniem, w którym dane nie są szyfrowane. Strony bankowości internetowej Poznańskiego Banku udostępnione są pod poniższymi adresami i zabezpieczone odpowiednimi certyfikatami bezpieczeństwa. Współczesne przeglądarki internetowe sygnalizują certyfikaty SSL znakiem zielonej kłódki na pasku adresu. Wystarczy w niego kliknąć aby uzyskać dane szczegółowe. Sprawdź opis certyfikatu. Jeśli dane w opisie certyfikatu są inne, prosimy o zaprzestanie używania wyświetlonej strony internetowej i kontakt z infolinią tel. 61 859 88 20. W naszym przypadku będzie to
    Klient korporacyjny oraz dotychczasowa wersja systemu Klient indywidualny i klient firmowy – https://bank.cui.pl/
    ASSECO_cert
    certyfikatem bezpieczeństwa wystawionym przez firmę Thawte lub DOMENY.PL ; Wystawiony dla: bank.cui.pl ; Wystawiony przez: DigiCert Inc ; Odcisk palca (SHA1) ‎62 6d 97 81 29 e6 cf 8e 90 41 0f 79 19 a5 09 4a d6 6c 24 3a
  2. Klient indywidualny i firmowy (NOWA WERSJA) – https://epbs.pl/
    certyfikat_PBScertyfikatem bezpieczeństwa wystawionym przez firmę Unizeto Technologies S.A. ; Wystawiony dla: epbs.pl ; Wystawiony przez: Certum Extended Validation CA SHA2 ; Ważny od ‎2 ‎marca ‎2018 02:00:00 do 1 ‎marca ‎2020 02:00:00 ;
    Odcisk palca (SHA1) 6b1bf9c92e541a3d8ff81e37840243825181a2b89
  3. Jeżeli widzisz komunikat o błędnym logowaniu po raz drugi, natychmiast skontaktuj się z infolinią pomocy technicznej tel. 61 859 88 20
  4. Jeśli korzystasz z autoryzacji operacji kodami SMS, zawsze kontroluj poprawność numeru NRB w wiadomości autoryzacyjnej.
  5. Przypominamy o stosowaniu zasad bezpiecznego korzystania z bankowości elektronicznej znajdujących się na stronie internetowej Banku oraz na stronie logowania do usługi.

Należy pamiętać, że niedochowanie należytej staranności w obsłudze systemów internetowych może skutkować kradzieżą środków z kont Klientów, za którą odpowiedzialność ponosić będzie Klient.


Podstawowe zasady bezpieczeństwa:

  1. Zawsze sprawdzajmy adres strony logowania, najlepiej wpisujmy go ręcznie lub logujmy się ze strony głównej banku. Nie wchodźmy w linki do bankowości elektronicznej przesyłane nam w mailach.
  2. Uważajmy na fałszywe maile od nieznanych nam osób i załączniki – szczególnie dotyczące rzekomych przesyłek, ciekawych artykułów, wezwań do zapłaty. Zawsze sprawdzajmy adres, z którego została przesłana wiadomość, a w przypadku wątpliwości skontaktujmy się telefonicznie z firmą, od której rzekomo pochodzi.
  3. Zmieniajmy hasła – zadbajmy o regularną zmianę hasła. Nie powinno być ono również zbyt proste. Nie zapisujmy danych logowania w przeglądarce.
  4. Chrońmy dane do logowania – nie przekazujmy ich nawet najbliższym osobom. Jeśli chcemy, aby mogły korzystać z naszego konta możemy ustanowić dla nich w banku stosowne pełnomocnictwo.
  5. Nie logujmy się do serwisów bankowości elektronicznej z ogólnodostępnych komputerów, nie korzystajmy też z nieznanych nam, niezabezpieczonych sieci wifi.
  6. Aktualizujmy system operacyjny i przeglądarki, z których korzystamy.
  7. Korzystajmy z antywirusa.
  8. Sprawdzajmy treść SMS-ów autoryzacyjnych – powinna dokładnie zgadzać się z transakcją, którą zlecamy w serwisie.
  9. Sprawdzajmy dane przed wysłaniem przelewu – szczególnie numer rachunku.
  10. Kupujmy w bezpiecznych sklepach internetowych, a płacąc w sieci kartą korzystajmy z usługi 3D-Secure.
  11. Przypominamy o stosowaniu zasad bezpiecznego korzystania z bankowości elektronicznej znajdujących się na stronie internetowej Banku oraz na stronie logowania do usługi.

    • Zidentyfikowałeś transakcję oszukańczą na swoim rachunku
    • Zauważyłeś podejrzane zdarzenie lub nietypową sytuację w trakcie obsługi systemu
    • Podejrzewasz próby zastosowania technik manipulacji ludźmi mającymi na celu pozyskanie informacji (np. poprzez e-mail lub telefon)
lub jakiekolwiek inne nietypowe zachowania związane z systemami.

Natychmiast skontaktuj się z Pomocą  Techniczną bankowości internetowej   618598820, placówką banku lub poprzez formularz internetowy

Pracownik banku podejmie próbę wyjaśnienia zaistniałej sytuacji i ustali z Państwem dalsze kroki działania.

Poznański Bank Spółdzielczy proponuje Państwu połączenie wieloletniej tradycji z nowoczesnymi możliwościami bankowości elektronicznej. Oznacza to dla Państwa możliwość szybkiego, bezpiecznego i wielokanałowego dostępu do konta. Dzięki nowoczesnym rozwiązaniom technologicznym i produktowym oferujemy Państwu obok tradycyjnych form kontaktu z bankiem, dostępu do rachunku, dostęp także za pośrednictwem komputera i sieci Internet.

Tworząc produkty i usługi bankowści internetowej, myśleliśmy zarówno o wygodzie klienta jak i bezpieczeństwie środków zgromadzonych na jego rachunku.

  • Wszystkie operacje po zalogowaniu się na serwer WWW są automatycznie zabezpieczone protokołem SSL (Secure Sockets Layer).
  • Token – niewielkie urządzenie elektroniczne, na ekranie którego wyświetlana jest zmieniająca się co minutę konfiguracja cyfr. Token pełni funkcję uwierzytelnienia dla Posiadacza Konta prywatnego oraz Konta firmowego.
  • Kolejnym zabezpieczeniem jest ściśle powiązany z tokenem identyfikator ID – stała dla danego rachunku Klienta kombinacja cyfr i liter, nadawana Klientowi przez Bank.
  • Przy pierwszej wizycie w systemie, Klient poproszony zostaje o nadanie swojego indywidualnego hasła. Hasło to może być zmieniane z dowolną częstotliwością i dowolną ilość razy.
  • W przypadku Konta korporacyjnego funkcję uwierzytelnienia może pełnić elektroniczna karta chipowa i powiązany z nią poufny, osobisty numer identyfikacyjny PIN lub token.

Pracownicy PBS nie znają i nigdy nie będą pytać o żadne z Państwa haseł dostępu lub PIN do karty płatniczej.

Posiadacz konta ma obowiązek:
  • przechowywania środków dostępu (identyfikatora ID, tokena, karty chipowej, karty płatniczej oraz numerów identyfikacyjnych PIN) z zachowaniem należytej staranności,
  • ochrony tokena, karty chipowej oraz karty płatniczej przed kradzieżą, zgubieniem, zniszczeniem oraz uszkodzeniem,
  • nie przechowywania karty chipowej oraz karty płatniczej wraz z kodem identyfikacyjnym PIN, zabezpieczenia środków dostępu przed dostępem osób nie uprawnionych,
  • nie udostępniania środków dostępu osobom nieuprawnionym, niezwłocznego zgłoszenia utraty lub zniszczenia tokena, karty chipowej lub karty płatniczej.

Prosimy o zwrócenie bacznej uwagi na fałszywe maile. Bank nie wysyła żadnych maili do użytkowników z prośbą o weryfikację danych osobowych lub danych kart z hasłami jednorazowymi. Prosimy nie odpowiadać na tego typu maile i nie przekazywać drogą elektroniczną żadnych poufnych danych. Prosimy o poinformowanie Banku o takich faktach.

Express Elixir – tabela dostępności
Przelewy walutowe – poradnik
Bezpieczeństwo transakcji w Internecie – poradnik ZBP
Przewodnik klienta usług bankowości elektronicznej – KNF
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Niedokonanie zmian ustawień przeglądarki internetowej na ustawienia blokujące zapisywanie plików cookies jest jednoznaczne z wyrażeniem zgody na ich zapisywanie.Więcej szczegółów w naszej Polityce Plików Cookies. Akceptuję