Przeniesienie rachunku do innego banku wbrew pozorom nie jest obecnie ani skomplikowane, ani nazbyt czasochłonne. Banki wychodzą naprzeciw oczekiwaniom Klientów i możliwie jak najbardziej ułatwiają cały proces. Oczywiście trzeba przygotować się na to, że numer naszego konta się zmieni. Jednak tak naprawdę wszystkie formalności jesteśmy w stanie sprawnie załatwić sami, a bank, w którym planujemy założyć nowe konto, z całą pewnością nam pomoże.

Wybierz najlepszą dla siebie ofertę konta bankowego

Tak naprawdę jest to jeden z najważniejszych i niejednokrotnie najbardziej czasochłonny etap zmiany konta bankowego. Gdy decydując się na zmianę, wiemy, do jakiego banku chcemy przenieść swoje oszczędności, mamy ułatwione zadanie. Jeżeli jednak dopiero poszukujemy odpowiedniej oferty, powinniśmy przeanalizować różne możliwości. Najważniejsze, aby wybrać rozwiązanie, które będzie jak najbardziej dopasowane do naszych potrzeb. Warto zwrócić uwagę na wszelkie dodatkowe opłaty za prowadzenie konta, a także udogodnienia, jakie zapewnia nam bank.

Złożenie wniosku

Kiedy już wybierzemy nowy bank oraz interesującą nas ofertę, należy złożyć wniosek o otwarcie konta bankowego. W tym przypadku mamy dwie możliwości — możemy udać się bezpośrednio do placówki banku lub też wypełnić wniosek na stronie internetowej. W obu przypadkach możemy liczyć na kompleksowe wsparcie pracowników danej placówki, którzy tak naprawdę zadbają o wszystkie kwestie związane z przeniesieniem rachunku płatniczego. Jeśli jednak mamy jakieś pytania i chcemy bezpośrednio porozmawiać z osobą kompetentną, najlepiej odwiedzić najbliższy oddział banku.

We wniosku podajemy wszystkie niezbędne dane osobowe, a także określamy szczegóły dotyczące wybranego rodzaju konta czy karty płatniczej do rachunku. Tak naprawdę przy wypełnianiu wniosku nie powinniśmy mieć większych problemów, a cały proces nie zajmie zbyt wiele czasu.

Przekazanie pełnomocnictwa

Wraz z wnioskiem możemy przekazać bankowi wszystkie niezbędne pełnomocnictwa dotyczące formalności związanych z przeniesieniem rachunku płatniczego. W ten sposób zgodnie z rekomendacją Związku Banków Polskich bank zajmie się kwestiami takimi jak m.in. kontakt z pracodawcą czy instytucjami (np. Urząd Skarbowy czy ZUS) z informacją o zmianie rachunku bankowego, przeniesienie wszystkich ustawień (np. salda, ustawienia płatności automatycznych) ze „starego” rachunku itp.

Oczywiście możemy też zająć się tym samodzielnie, co również nie powinno być nazbyt problematyczne, chociaż zapewne będzie wymagało nieco więcej czasu.

Zlikwidowanie konta w „starym” banku

Złożenie wniosku o otwarcie nowego rachunku bankowego często wiąże się z zamknięciem dotychczasowego, chociaż nie musi. Ta opcja zależy od indywidualnych preferencji Klienta, który może chcieć zachować i prowadzić rachunki w dwóch bankach. Czasami wręcz nie możemy “od ręki” zlikwidować prowadzonego już konta, np. gdy rachunek służy do pobierania rat kredytów lub posiadamy trwające lokaty.