
Jesteś przedsiębiorcą? Zatrudniasz pracowników? Obawiasz się o swoją działalność ze względu na panującą epidemię koronawirusa?
Możesz wystąpić o wsparcie w ramach programu Tarczy Finansowej PFR, obsługiwanego przez nasz Bank.
UWAGA! Kwalifikacje wniosków i wypłaty dotacji obsługiwane będą wyłącznie za pośrednictwem systemu bankowości internetowej.
Klienci naszego Banku Spółdzielczego będą składać wnioski w wersji online TUTAJ
Przyjmowanie wniosków rozpocznie się w dniu 29.04.2020 r o godz 18:00
Z rządowego wsparcia mogą skorzystać przedsiębiorcy, którzy:
- na dzień 31 grudnia 2019 r. lub na dzień udzielenia finansowania nie zalegają z płatnościami podatków i składek na ubezpieczenia społeczne,
- odnotowały spadek przychodów o co najmniej 25% w dowolnym miesiącu po 1 lutego 2020 roku w porównaniu do poprzedniego miesiąca lub analogicznego miesiąca ubiegłego roku w związku zakłóceniami w funkcjonowaniu gospodarki na skutek COVID-19.
Finansowaniu w ramach Programu Tarczy Finansowej Polskiego Funduszu Rozwoju podlega bieżąca działalność, w tym bieżące koszty obsługi finansowania zewnętrznego, zakup urządzeń i innych środków trwałych niezbędnych do prowadzenia działalności gospodarczej.
Środki finansowe w ramach Programu podzielone zostały następująco:
- 25 miliardów złotych w ramach Tarczy Finansowej dla Mikrofirm zatrudniających do 9 osób, których roczny obrót lub suma bilansowa nie przekracza 2 mln EUR. Wysokość subwencji uzależniona jest od liczby zatrudnionych i skali spadku przychodów.
- 50 miliardów złotych w ramach Tarczy Finansowej dla Małych i Średnich Przedsiębiorstw, w których zatrudnienie wynosi od 10 do 250 pracowników, a roczny obrót nie przekracza 50 mln EUR lub suma bilansowa nie przekracza 43 mln EUR. Wysokość subwencji (max 3,5 mln zł) uzależniona od wielkości przychodów w 2019 roku oraz skali spadków przychodów.
Jak się przygotować do złożenia wniosku? Czytaj tutaj: https://www.sgb.pl/tarcza-finansowa-pfr-jak-sie-przygotowac/
Więcej informacji znajdziesz na stronie: www.sgb.pl/pomoc-dla-firm-tarcza-antykryzysowa/
Zapoznaj się również z:
Szczególnymi rozwiązaniami pomocowymi oferowanymi przez Polski Fundusz Rozwoju.
WAŻNA INFORMACJA: Bank jest jedynie pośrednikiem, który umożliwia Klientowi złożenie wniosku. Bank nie ma wiedzy o powodach odrzucenia wniosku. Wnioski analizuje bezpośrednio PFR.
W celu uzyskania szczegółowych informacji np. o powodzie odrzucenia wniosku Klient musi kontaktować się bezpośrednio z PFR.
INFOLINIA : 800 800 120
Możesz też skorzystać z: +48 22 703 43 00
konsultanci są dostępni od pn-pt. w godz. 8 – 17
Harmonogram wnioskowania, reklamacji i odwołań
- Banki ściągają z serwisów transakcyjnych formularze o godz. 24 w dniu 31 lipca 2020 r.
- Banki umożliwiają złożenie standardowego wniosku po tej dacie (do końca 2020 r.) indywidualnym firmom wskazanym przez PFR (lista NIP), pod warunkiem, że te firmy złożyły wcześniej wnioski w postępowaniu wyjaśniającym (tryb indywidualny).
- Banki umożliwiają złożenie odwołania (do końca 2020 r.) więcej niż 2 razy i po przekroczeniu terminu 2 miesięcy firmom wskazanym przez PFR (lista NIP), pod warunkiem, że te firmy złożyły wnioski w postępowaniu wyjaśniającym i jest to uzasadnione (tryb indywidualny).
- Proces składania standardowych odwołań kończy się 30 września 2020 r. Banki ściągają formularze odwołań o godz. 24 w tej dacie.
- Reklamacje dla wniosków złożonych do 31 lipca Klienci mogą składać w banku jedynie do 14 sierpnia 2020 r.
- Reklamacje do odwołań składanych do 30 września Klienci mogą składać w banku jedynie do 16 października 2020. Cały proces składania reklamacji do banków kończy się zatem w tej dacie.
Szanowni Państwo – Beneficjenci Programu Tarcza Finansowa PFR,
zgodnie z Umową Subwencji i Regulaminem Programu PFR przypominamy o obowiązku przedstawienia przez Państwa w Banku dokumentów potwierdzających, że osoba, która zawarła Umowę i złożyła oświadczenie woli jej zawarcia w imieniu Beneficjenta była uprawniona do jego reprezentowania.
W zależności od sytuacji są to:
-
- informacja odpowiadająca odpisowi aktualnemu/pełnemu z Krajowego Rejestru Sądowego
lub - wyciąg z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej
lub - Pełnomocnictwo i informacja odpowiadająca aktualnemu/pełnemu odpisowi z Krajowego Rejestru Sądowego lub Pełnomocnictwo i wyciąg z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej
- informacja odpowiadająca odpisowi aktualnemu/pełnemu z Krajowego Rejestru Sądowego
lub
-
- Oświadczenie.
Wzory pełnomocnictwa i oświadczenia stanowią załączniki nr 2 i 3 do Regulaminu i są dostępne do pobrania ze strony Funduszu:
(wzór pełnomocnictwa – str. 62, wzór oświadczenia – str. 64).
Dokumenty należy przedstawić w Banku osobiście lub przesłać do Banku pocztą w nieprzekraczalnym terminie do 31 grudnia 2020 r.
W przypadku niedopełnienia ww. obowiązku konsekwencją może być wypowiedzenie przez Fundusz Umowy.
W celu usprawnienia procesu weryfikacji zachęcamy do jak najwcześniejszego składania dokumentów.
Z poważaniem
Poznański Bank Spółdzielczy